تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۱۴۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بورس فردا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ | فردا شاهد افزایش عرضه‌ها خواهیم بود؟

‌می‌متالز - در معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم مرداد ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۸ هزار و ۸۶۳ واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. فردا در آخرین روز معاملاتی هفته باز هم شاخص منفی می‌شود؟

به گزارش می‌متالز، انتشار خبری در رابطه با گروه خودرویی در ابتدای معاملات موجب شد که موج عرضه سنگینی در بورس امروز شکل بگیرد و این درحالی بود که بسیاری رنگ سبز بازار روز گذشته را متاثر از خبر‌های مثبت برای همین گروه قلمداد می‌کردند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری کار خود را با یک کاهش ۰.۹۴ درصدی به پایان رساند و با فاصله گرفتن از مرز ۲ میلیون واحدی، در محدوده ۱.۹۷۸ میلیون واحدی ایستاد. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که روز سخت‌تری را دنبال می‌کرد، با کاهش ارتفاع ۱.۳۲ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز همچنان از رکود حاکم بر بازار سهام خبر می‌دهند و امروز شاهد ثبت ارزش معاملات ۴۲۸۳ میلیارد تومانی در کنار خروج پول ۵۳۰ میلیارد تومانی از سمت کد‌های حقیقی بودیم.

بورس تهران مدت‌هاست که در حال نوسانات شدیدی توسط انتشار خبر‌ها و شایعاتی است که اغلب مدت زیادی طول نمی‌کشد و با تکذیب آن موج فروش سنگینی در بازار شکل می‌گیرد و این درحالیست که انتشار خبر‌های مثبت نمی‌تواند با قدرت قابل توجهی قیمت نماد‌ها را در مسیر صعودی قرار دهد. ابهامات بسیاری که این روز‌ها حوالی صنایع مختلف به گوش می‌رسد، با بی‌اعتمادی زیادی که در بازار حاکم است تلفیق شده و بسیاری از سهامداران را دست به ماشه برای فروش سهام در انتظار گذاشته و تمایل زیادی برای خرید دیده نمی‌شود. در ادامه با بررسی شرایط موجود و نگاهی به شرایط تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

برگشت ناامیدی به خودرویی‌های بورس

در شروع معاملات امروز بورس تهران، خبری منتشر شد که از همان ابتدا موجی از فروشندگان را روانه بازار کرد و علاوه بر گروه خودرویی که در صدر این خبر قرار داشت، دیگر صنایع را نیز تحت تاثیر قرار داد. طبق این خبر که از سمت خبرگزاری ایرنا منتشر شد، شورای رقابت در جلسه‌ای که روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شده، بازار تمامی خودرو‌های سواری شامل خودرو‌های تولیدی، مونتاژی و وارداتی انحصاری تشخص داده شده و مشمول قیمت‌گذاری براساس ضوابط مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها هستند که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود و توسط عرضه کننده خودرو نیز لازم‌الاجراست.

این درحالیست که در روز‌های قبل شاهد خبر‌هایی کاملا متفاوت بودیم. روز شنبه وزارت صمت طی نامه‌ای به شرکت‌های خودروسازی اعم از انواع خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوتر برقی اعلام کرد که این شرکت‌ها بایستی ارز مورد نیاز خود برای واردات قطعات خود را صرفا از طریق ارز حاصل از صادرات خود و یا دیگر صادرکنندگان تامین کنند. این خبر فارغ از سیگنالی که از کمبود ارز بانک مرکزی به بازار‌ها مخابره کرد، در بین برخی از فعالان اقتصادی این دیدگاه را ایجاد کرده که این اقدام می‌تواند اولین قدم برای آزادسازی قیمت خودرو باشد و به زودی شاهد رفع نرخ‌گذاری دستوری در این صنعت باشیم. از سمت دیگر تیموری، مدیرعامل سایپا نیز روز گذشته صحبت‌های زیادی در رابطه با این موضوع داشت و برای آزادسازی قیمت خودرو ابراز امیدواری کرد. تیموری در بخشی از سخنان خود نیز عنوان کرده بود که قرار است روز سه‌شنبه جلسه نهایی با شورای رقابت برای اعلام قیمت‌های جدید خودرو برگزار شود.

امید دوباره شاخص بورس به حمایت تکنیکالی

ثبت کندل منفی قدرتمند بورس در روز شنبه موجب شد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در نمودار تکنیکالی خود برای دومین بار خط روند میان‌مدت خود را به سمت پایین بشکند و فشار مضاعفی بر معاملات ایجاد کند. با این حال هنوز نمی‌توان برای کاهش شدید نتیجه‌گیری کرد، زیرا در در محدوده ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی، حمایتی وجود دارد که طی چند وقت اخیر بار‌ها توانسته موجب برگشت بورس به مسیر صعودی شود. حال انتظار می‌رود که از منظر تکنیکالی، بورس تهران فعلا در شرایط نوسانی و کم‌حجم به کار خود ادامه دهد.

پیش بینی بورس فردا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ | فردا شاهد افزایش عرضه‌ها خواهیم بود؟

پیش بینی بورس فردا

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که بر وضعیت صنایع و بازار سرمایه حاکم شده و همچنین روندی که در وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس ایجاد شده، انتظار می‌رود که در صورت عدم تغییر شرایط حال حاضر و انتشار خبری مهم و اثرگذار، بورس فردا روزی متعادل و منفی را سپری کند که فشار عرضه کمتری نسبت به امروز داشته باشد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده